Andai Aku Affrina

Posted: Friday, May 29, 2009 by WZWY in Labels: ,
0

Novel remaja setebal 264 muka surat ini merupakan novel pertama yang saya miliki hasil terbitan GISB. Pada peringkat awal saya agak mengambil masa untuk membaca novel ini disebabkan tugasan harian, tetapi setelah saya selesai membaca bab ke-4 saya terus membaca sehingga selesai bab ke-14 sehingga jam 1 pagi.

Walaupun ia berkaitan remaja perempuan yang berumur 14 tahun, saya begitu tertarik dengan susunan penceritaan serta bahasa yang mudah dan biasa digunakan dalam kehidupan seharian.

Oleh kerana saya pun masih baru hendak berjinak-jinak dengan dunia penulisan novel ini, ia banyak memberi pendedahan dan motivasi untuk hasilkan satu karya yang baik pada satu hari nanti.

Pada mulanya, saya tertanya-tanya siapakah Affrina kerana watak utama dalam novel ini ialah Alia. Kebijaksanaan penulis menggarap watak-watak dalam novel ini menjadikan pembaca begitu selesa untuk terus membaca dan mengikuti setiap bab dalam novel ini.

Secara ringkasnya, novel ini amat baik sekali untuk dibaca terutama golongan remaja kerana ia memberi satu pengalaman yang bermakna dan wajar dijadikan teladan untuk semua sebagai remaja Islam.

:) Hanya catatan seorang yang baru hendak bermula...

0 Komentar: