UJIAN RAMADAN 1432H

Posted: Wednesday, August 17, 2011 by WZWY in Labels:
0

HARI INI SUDAH masuk hari kesembilan Zikry berada di Wad 8C Hospital Sungai Buloh. kerana penyakit Asma. Ini bermakna saya sudah lebih seminggu makan tidur di wad ini. Isteri pula akan datang melawat selepas waktu kerja. Kemudian bergegas pula pulang untuk mengambil tiga lagi anak di tadika dan nurseri. Begitulah rutin kami di bulan Ramadhan ini sejak Zikry dimasukkan ke hospital sejak 8 Ogos yang lalu.

STATUS TERKINI
Keadaan Zikry agak bertambah baik, namun perkembangan kesihatannya agak perlahan. Itulah yang merisaukan para doktor di sini. Dia agak lambat memberi rerpon dengan ubat-ubat yang diberikan berbanding pesakit lain. Masuk 2-3 hari sudah dibenarkan keluar. Kali ini merupakan tempoh masa berada di katil hospital yang lebih lama berbanding sebelum ini. Rekod lepas pada bulan akhir Mei 2011 ialah 9 hari. Kali ini sudah masuk 9 hari tetapi tiada tanda-tanda doktor membenarkan Zikry pulang pada hari ini. Doa-doa agar petang ini dapatlah khabar gembira. Saya tidak akan mendesak sehingga Zikry benar-benar bersedia untuk keluar wad. Baru sekejap tadi doktor maklumkan ubat antibiotik kena teruskan selama 10 hari. Ikutkan kata doktor ia sudah diberikan pada hari ke-6 Zikry di sini.  Jadi, masih belum pasti bilakah dia dibenarkan pulang. Ini bermakna saya kena lanjutkan lagi tempoh tidur, berbuka dan bersahur di sini. Nasib baik hospital ini menyediakan fasiliti yang baik dan suasana yang menyenangkan dan tenang.

BERDOA

Saya dan isteri hanya mampu berdoa agar ujian Ramadan kali ini dapat berakhir secepat mungkin. Zikry kembali sihat dan kembali ke sekolah. Insya-Allah.


0 Komentar: