Hadirmu Bererti Walau Seketika....Al-Fatihah.

Posted: Thursday, July 4, 2013 by WZWY in Labels: , ,
0

Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un....hati saya tersentak seketika apabila dengan izin-Nya saya membuka status FB Galeri Ilmu di telefon bimbit.

Jujurnya saya tidak mampu untuk meletakkan gambar di saat-saat akhir 'perpisahan' sifu@mentor penulisan saya Tn Hj Zakaria dengan jenazah anakanda kesayangan beliau, Nadia.

Kali terakhir saya bersua dengan arwah kira-kira dua minggu lepas apabila saya berkunjung ke pejabat GIMG dan mengajak Tn Hj Zakaria dan Ustaz Shahrul makan malam di sekitar Kota Damansara. Dia menolak dan lebih selesa bersendirian di dalam kereta. Begitulah sikap arwah sebelum ini, kurang bercakap dan lebih banyak menelaah buku di tangan.

Semalam rakan penulis saya, Tuan Web Sutera bertanyakan adakah kami setabah Tn Hj Zakaria apabila melihat ketenangan beliau dari awal beliau tiba di lokasi kemalangan hingga ke tanah perkuburan.

Memang sukar....

Apabila saya tiba di kamar jenazah di Hospital Sg Buloh pada hari kejadian, Tn Haji Zakaria tetap tenang. Apabila melihat isteri beliau dan anak-anak lain berendam air mata kedukaan, hati saya tersentuh. Dan itulah yang saya rasa pada 31 Mac 2003 yang lalu apabila ayahanda tercinta kembali ke rahmatullah.

Tenang di luar....tetapi di dalam....hanya Tuhan yang tahu. Bila bersendirian, ketika itulah memanjatkan doa kepada Ilahi dan diiringi deraian air mata.

Kesedihan....
Redha....
Pasrah....

Saya dan keluarga sentiasa mendoakan keluarga Sifu Tn Hj Zakaria terus tenang dan tabah. Sama-sama kita mendoakan arwah tenang di alam sana dan mendapat kerahmatan Allah SWT.

Kita pula bagaimana?

Takziah Tuan Sifu.

Kita teruskan agenda kita selanjutnya. 
Perjuangan masih panjang.


Allahu Akbar!


Shah Alam
04 Julai 2013


0 Komentar: