DISCAJ JUGA AKHIRNYA

Posted: Friday, June 3, 2011 by WZWY in Labels:
0

ALHAMDULILLAH dengan keizinan-Nya, Zikry dibenarkan discaj lebih kurang pukul satu petang. Kalau dikira, kali ini tempoh paling lama dia 'menginap' di hospital.

Berkat doa sahabat-sahabat dan juga isteri yang sedang berada di Kota Madinah pada masa ini.
Dan sebagai mana biasa doktor akan tegaskan agar sentiasa memantau kesihatan Zikry. Saya sedar ia mungkin kesilapan daripada diri sendiri juga yang mengabaikan disiplin untuk Zikry makan ubat. Kali ini kena lebih bertegas lagi. Dan akan berikhtiar dengan cara lain juga. Insya-Allah. Kalau rakan-rakan ada alternatif perubatan cara tradisional atau kaedah Islam. Boleh dikongsikan dengan saya.

Dua 'inhaler' yang perlu saya pastikan Zikry gunakan pada masa ini. Flixotide perlu diberikan dua kali sedutan pada waktu pagi dan malam. Dan ventolin pula yang merupakan ubat pelega perlu diberikan setiap empat jam sebanyak enam kali sedutan. Pastikan juga dia diberi dua kali seduatan ventolin sebelum aktiviti luar/senaman. Wah! Nampaknya perlu diberi perhatian serius. Dan penyakit asma ini bukan perkara yang boleh diambil mudah. Dan ia merupakan ujian Allah SWT. Kita hanya berusaha sedaya yang mampu. Dia juga Maha Penyembuh.

HANDPHONE BARU

Dan bila balik rumah, perkara pertama yang diajukan oleh Zikry. "Ziyad ada 'handphone' sendiri. Zikry tak ada." Masa saya beli telefon bimbit Ziyad kerana pada masa itu isteri akan mengerjakan umrah. Jadi, tiada sesiapa di rumah. Dan saya pula perlu bergilir-gilir menjaga Zikry dan tiga hero lagi di rumah. Tapi oleh kerana abang dia dah 'provok' Zikry macam-macam. Maka petang semalam bawa mereka ke tingkat tiga Alam Sentral. Walaupun tidak mahal, janji ia telefon bimbit. Itu sudah cukup menggembirakannya. Bukan soal harga tetapi pemberian yang ikhlas dan semampu mungkin.

Syukur Alhamdulillah. Semoga hidup kita semua diberkati Allah SWT.

0 Komentar: