BERUBAH KE TAK?

Posted: Sunday, August 2, 2009 by WZWY in Labels:
0

BERUBAH!

"InsyaAllah, saya akan berubah."
"Saya akan cuba berubah."
"Belum masa saya berubah lagi."
"Lepas balik kursus, saya akan berubah."
"Saya hendak berubah tapi....."
"Buat apa saya nak berubah?"
"Patutkah saya berubah?"
"Apa saya dapat jika berubah?"
"Kalau kau berubah,aku pun hendak berubah."
"Susahlah hendak berubah."

Pelbagai alasan boleh diberikan jika mahu berubah atau tidak mahu berubah. Soalnya terpulang kepada diri sendiri. Sudah puas nasihat diberikan. Sudah puas membaca buku motivasi. Sudah puas dileteri,mungkin.Sudah puas terima kegagalan.

Kenapa masih tidak berubah?

Biar apa pun apa jua alasan, jika perlu berubah, kita mesti berubah. Mungkin kita merasakan kita sudah hebat atau kita di pihak yang betul. Jika seseorang merasakan kita perlu berubah. Paling baik apabila majoriti mengenali kita berpendapat kita perlu berubah. Apa perlu kita tunggu lagi?

Mungkin ia sesuatu keputusan yang sukar.
Mungkin ia sesuatu yang pahit untuk dilakukan.
Mungkin ia sesuatu mustahil.

Fikirkanlah dengan akal yang waras.

Berilah peluang kepada diri sendiri.
Sayangilah diri sendiri.

Untuk apa aku berubah?

Aku ingin berubah dari apa yang ku rasakan ia silap atau salah.
Aku ingin berubah dengan apa yang ditegur terhadapku.
Aku ingin menjadi sebagaimana diimpikan.
Aku ingin menjadi pemenang.
Aku ingin menjadi seperti mereka.

Mereka yang telah buktikan..cara inilah membuahkan KEJAYAAN.
Akanku buktikan sesuatu kepada kalian.
InsyaAllah!

..terima kasih isteri tercinta serta anak-anak
..mama zaharah
..teman-teman
..pak ya
..sifu kusyi
..ummu najah
..bonda zaharah nawawi
..dr mawar
..individu-individu membantu mengenali dan mendidik aku dalam dunia penulisan




0 Komentar: