SEBUTLAH UFFIN BUKAN UPIN?

Posted: Friday, December 24, 2010 by WZWY in Labels: ,
0

"Bila kita nak pergi Karnival Upin & Ipin?"

Anak-anak sudah bising apabila menjelang petang saya masih tidak bersiap untuk keluar. Tapi mereka akhirnya teruskan aktiviti kayuh basikal di taman permainan selepas saya katakan, pagi esok kita ke sana.

Karnival Upin & Ipin sedang rancak berlansung di SACC Mall Shah Alam bermula 24hb - 28hb Disember 2010. Kebetulan saya dimaklumkan bahawa produk terbitan Galeri Ilmu Sdn Bhd juga ada dijual di sana di 'booth' MPH.

Kejutan Di Kotak Email

Cuma apa yang mengejutkan saya ialah apabila menerima email seperti di bawah ini, saya tidak pasti bagaimana mereka kaji dan lakukan siasatan atau seumpamanya. Cuma apa yang katakan kepada pengirimnya selagi pihak penerbitan tidak melanggar apa-apa batas syariat dan undand-undang negara maka siri animasi ini masih boleh ditonton oleh kanak-kanak.

Saya sertakan kandungan email berkenaan :

*** SEBELUM TU SAYA AHMAD SAIFUL MOHON MAAF JIKA INI BERLAKU KEPADA PEMINAT
SIRI INI DAN JANGAN CEPAT MELATAH..ISU INI BELUM LAGI DIKETENGAHKAN LAGITAPI
INSYALLAH SEMUA INI ADALAH QADA DAN QADAR ALLAH YANG MENENTUKAN DAN BUKAN
KEBETULAN ATAU TAK DISENGAJAKAN...***

*** AKU DAPAT PON SECARA TAK SENGAJA DARI WEB KONSPIRASI YAHUDI ***


Sebutlah Uffin bukan Upin sebab Upin dalam bahasa Aramaic bermaksud “Aku
benci Rasul.”
Sebutlah Ariffin bukan Ipin sebab Ipin dalam bahasa Syriac bermaksud “ Aku
suka Israel.”
Ini diburukkan lagi oleh penggunaan huruf “U” pada baju Upin dan “I” pada
baju Ipin.
“U” bermaksud “USA”
“I” bermaksud “Israel”

Terbuktilah bahawa Upin & Ipin juga merupakan agenda tersembunyi Yahudi
dalam melemahkan akidah umat Islam. Mereka menggunakan Upin & Ipin sebagai
jarum halus terbaru setelah mereka gagal dalam misi Pokemon, Doraemon,
Digimon dan Mamula Moon.

LAGI SATU :

Baru-baru ini Syarikat Apple telah melancarkan iPhone 4g. Diharap ikhwah dan
akhawat semua dapat sama2 memboikot iPhone 4g kerana ia sebenarnya adalah
agenda yahudi. ‘i’ pada perkataan iPhone sebenarnya merujuk kepada ‘Israel’.
4g pula bermaksud “god, gold, glory and girl”. kalu kamu benar2 cintakan
Allah dan rasul, sila sebarkan kepada semua umat Islam kalau tidak solat
kamu tidak sah selama 40 hari 40 malam.


ANDA MENILAIKAN ADAKAH BETUL ATAU TIDAK..

***JADI KEPADA SESIAPA YANG BOLEH BONGKAR LAGI SILAKAN,KITA KONGSIKAN BERSAMA***

"DAN SESUNGGUHNYA HANYA ALLAH YANG LEBIH MENGETAHUI".

Sekarang apa pandangan tuan/puan?



0 Komentar: