Usia Bertambah Lagi

Posted: Friday, July 24, 2009 by WZWY in Labels:
0

Usia semakin bertambah hari ini. Ku cuba muhasabah diri apakah yang sudah dilakukan selama ini cukup atau masih jauh berkurang untuk beramal kepada Maha Esa.

Firman Allah s.w.t :

"Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal-amal saleh, mereka diberi petunjuk oleh Tuhan mereka karena keimanannya[670], di bawah mereka mengalir sungai- sungai di dalam syurga yang penuh kenikmatan."
(Surah Yunus :9)



SELAMAT HARI LAHIR BUAT SEMUA PENGUNJUNG ATAU RAKAN YANG DILAHIRKAN KE MUKA BUMI INI PADA TANGGAL 24 JULAI.

Semoga kita semua di bawah payung kerahmatan Ilahi.

Marilah sama-sama kita melakukan senarai semak, apakah yang bakal kita lakukan. Adakah ia memberi manafaat atau sebaliknya. Masa tidak berundur walau sesaat apabila sampai waktunya. Kita yang wajib mengurus dan menggunakannya. Baik atau buruk terpulang kepada diri masing-masing.

Firman Allah s.w.t:

" dan hendaklah kamu meminta ampun kepada Tuhanmu dan bertaubat kepada-Nya. (Jika kamu mengerjakan yang demikian), niscaya Dia akan memberi kenikmatan yang baik (terus menerus) kepadamu sampai kepada waktu yang telah ditentukan dan Dia akan memberikan kepada tiap-tiap orang yang mempunyai keutamaan (balasan) keutamaannya. Jika kamu berpaling, maka sesungguhnya aku takut kamu akan ditimpa siksa hari kiamat."



0 Komentar: