IMPIAN JUARA 2

Posted: Tuesday, April 5, 2011 by WZWY in Labels:
1

ALHAMDULILLAH dengan keizinan-Nya hasil karya terbaru yang sedang dalam proses percetakan bakal menemui pembaca pada penghujung bulan April ini ( PBAKL 2011).

"Kita mahu kelainan pada sekuel Impian Juara."
Ini adalah satu cabaran bagi saya. Walau bagaimanapun dengan bantuan idea dan kreativiti Puan Zulina (penyunting), ia dapat disiapkan juga.

Proses penulisan novel ketiga ini adalah yang paling lama untuk disiapkan berbanding dua novel sebelumnya. Walau susah macam mana sekali pun, tugasan ini perlu disiapkan juga. Apatah lagi ia semakin hampir melepasi garis tarikh akhir yang ditetapkan. Dalam hati sudah bertekad untuk siapkan juga sempena PBAKL 2011. Terima kasih Tuan Haji Zakaria, Tuan Amir dan Puan Zulina.


IMPIAN JUARA 2 mengisahkan Imran yang baru sahaja bergelar JUARA Pingpong MSSD Petaling Utama pulang hampa apabila Pak Harun mengambil keputusan untuk berkahwin semula. Imran merasakan dirinya dipinggirkan. Imran juga tidak dapat menerima  kehadiran 'orang baru' sebagai ahli keluarga mereka.

Dihalau dari pusat latihan


Kekecewaan Imran bertambah apabila dia gagal mengawal perasaan semasa latihan pusat pingpong. Tindakannya bergaduh dengan rakan sepelatih menyebabkan dia dihalau dari pusat latihan. Selain itu juga dia dicabar oleh jurulatih untuk berlatih sendiri dan hadir semula ke pusat latihan untuk buktikan kemampuannya sebagai wakil daerah Petaling Utama.


Jurulatih baru


Sebaik sahaja dihalau dari pusat latihan, dia diberi tempoh seminggu untuk bertanding dalam pemilihan akhir. Keputusannya untuk berpindah ke rumah ayah rupa-rupanya ada hikmah di sebaliknya. Di situlah dia berkenalan dengan Adam Lee. Selepas itu, Adam Lee berusaha gigih melatih Imran tanpa Imran mengetahui siapakah sebenarnya Adam Lee.


Imran Diculik?


Imran juga mengalami pengalaman memeritkan apabila 'musuh' yang tidak dijangka mengambil keputusan untuk menculiknya sebelum perlawanan akhir pemilihan bermula. Adakah insiden ini menjadi penyebab dirinya tersingkir daripada perlawanan pemilihan yang bakal diadakan?


Oleh itu, para pembaca sekalian boleh dapatkan novel ini di PBAKL 2011 nanti untuk ketahui apa yang berlaku kepada Imran.


PBAKL 2011


Saya akan berada di booth Galeri Ilmu Sdn Bhd pada 23 April 2011 (2.00 petang) untuk mengadakan promosi jualan novel-novel tulisan saya. Insya-Allah semoga dipermudahkan oleh-Nya.


Semoga IMPIAN JUARA 2 ini dapat diterima oleh semua pembaca terutama adik-adik yang saya kasihi sekalian.


Wallahualam...

1 Komentar:

  1. Assalamualaikum, Tuan Zayu Hisham,

    Tahniah atas terbitnya karya terbaharu.