Kehadirannya dinanti....

Posted: Saturday, May 26, 2012 by WZWY in Labels:
0

SEGALA PUJI BAGI ALLAH, dengan keizinan-Nya seorang puteri hadir dalam keluarga kami. Lebih kurang pukul 11 pagi, zaujah keluar dari bilik pembedahan Hospital Umra Shah Alam.

Masa zaujah disahkan mengandung, kami tidak kisah sama ada ahli baharu nanti lelaki atau perempuan. Sebelum ini kami telah dikurniakan 4 hero dan anak yang nombor 4 pun sudah berumur 6 tahun.

Sesungguhnya kehadiran puteri ini amat bermakna dalam keluarga kami. Ia anugerah terbesar Allah kepada kami pada tahun ini. 

Dua tiga hari lepas kami masih berkira-kira sama ada zaujah bersalin di Hospital Sg buloh atau di Hospital Umra. Doktor pakar di Hospital Umra telah maklumkan bahawa zaujah ada tekanan darah rendah. Jadi, untuk keselamatan dan bekalan darah mencukupi, zaujah dinasihatkan bersalin di hospital kerajaan.

Pada malam 24hb Mei, zaujah mahu membuat pemeriksaan kandungan sekali lagi di Hospital Umra. Kemudian kami diberi pilihan untuk bersalin di sini secara pembedahan atau menunggu hari untuk bersalin secara normal di Hospital Sg Buloh. Bayi dalam kandungan makin membesar. Dikhabarkan sudah mencecah 4KG. Ia menimbulkan kerisauan kami.

Selepas berdiskusi di lobi Hospital Umra, kami memutuskan supaya zaujah bersalin secara pembedahan kerana memikirkan kemampuan zaujah agak terbatas kerana darah rendah. Maka tarikh pembedahannya pula ialah pada keesokan hari (25hb). Zaujah juga akan dibekalkan 2 pain darah sebagai persediaan nanti.

Tepat jam 9.50 pagi, zaujah dibawa masuk ke bilik operasi. 

Lebih kurang 11 pagi, zaujah dibawa masuk ke dalam wad. Badan zaujah amat lemah sekali. Kemudian kembali ceria selepas ahli keluarga baharu dibawa masuk ke dalam wad. Kemudian tugas saya pula memperdengarkan kalimah Allah di telinganya. Mendoakan agar bayi comel ini akan menjadi muslimah sejati dan mendoakan kami pula nanti. Insya-Allah.

Allahu akbar! Semoga kita semua dirahmati-Nya.

0 Komentar: