Pengorbanan Isteri

Posted: Monday, May 7, 2012 by WZWY in Labels:
0

APABILA PERTAMA KALI saya melihat gambar ini dua tahun lepas, ia nampak lucu. Hakikatnya apabila saya melihat dari sudut berlainan.

Inilah 'tugas' isteri yang sentiasa berkorban dalam apa jua situasi.

Saya juga kena ambil iktibar di atas tugasan dan pengorbanan isteri selama ini. Begitu juga dengan saudara-saudara, cuba semak semula sejauh manakah pengorbanan isteri dihargai.

Saya juga menulis di dalam buku SUAMI YANG TERUJI tentang perkara berkaitan di bab lima. Di antara tips suami idaman wanita ialah Bantu isteri dalam urusan rumahtangga.

Di antara perkara yang perlu diambil kisah oleh para suami ialah memahami tugasan isteri di rumah seperti soal di dapur, pengurusan anak-anak, kebersihan rumah dan seumpamanya. Jangan lambakkan semua tugas kepada isteri semata-mata. Apatah lagi kalau isteri yang berkerjaya.

Saya juga menulis di antara solusi yang boleh dilakukan oleh para suami ialah :

1) Menyediakan pembantu rumah (jika berkemampuan).

2) Menggunakan khidmat pembantu di hujung minggu (jika berkemampuan).

3) Membeli peralatan moden di rumah seperti periuk nasi elektrik, mesin basuh, dan sebagainya yang memudahkan tugas isteri.

4) Suami isteri berganding bahu menguruskan rumah tangga. Inilah solusi yang terbaik kerana ia akan mengeratkan lagi perhubungan suami isteri.

Moga Allah reda.

0 Komentar: