SESI BEDAH BUKU

Posted: Sunday, May 13, 2012 by WZWY in Labels:
0

ALHAMDULILLAH! Dengan izin Ilahi segmen 'Bedah Buku' SUAMI YANG TERUJI berjaya dilaksanakan di SK PPR Lembah Subang. Namun begitu, saya sesuaikan dengan audiens yang merupakan para pendidik dan sentiasa berdepan dengan karenah murid-murid.

Tempoh masa 50 minit sudah memadai buat saya melaksanakan sesi tersebut. Audiens juga beri perhatian yang sewajarnya. Maklumlah kisah-kisah yang disampai pun itu dekat dengan diri masing-masing.

Apa yang saya harapkan dalam tempoh masa itu, audiens dapat mengutip sebanyak mana maklumat yang disampaikan. Kemudian diterjemahkan pula dalam kehidupan masing-masing. Insya-Allah!
 
Satu perkara yang saya belajar hasil pembentangan tersebut ialah perancangan kita dalam melaksanakan sesuatu tugasan diamanahkan. Walaupun audiens itu merupakan guru-guru di bawah pentadbiran saya, saya perlu laksanakan sebaik mungkin agar mereka faham dan jelas dengan apa isu yang mahu saya sampaikan. Moga ia membantu mempertingkatkan juga prestasi kerja mereka.
 
Apa yang saya lihat ialah para guru yang berpotensi boleh merudum prestasi apabila dilanda badai masalah peribadi mereka. Sesiapa sahaja akan alami perkara yang sama. Jika pincang salah satu perkara dalam kehidupan kita, maka yang lain turut terjejas.
 
Contohnya, apabila seseorang itu menghadapi kemelut perhubungan dengan pasangan mereka, maka ia sedikit sebanyak mengganggu tumpuan apabila berada di pejabat. Itulah namanya manusia. Ada hati dan perasaan. Maka, pembentangan tersebut meruapakan salah satu usaha saya merungkai permasalahan seumpama itu.
 
Mohon undur diri. Wassalam.


0 Komentar: