Terima Kasih Ma....

Posted: Sunday, May 13, 2012 by WZWY in Labels:
0

SENTIASA DOAKAN BONDA TERCINTA Zaharah Mohamad agar terus dilimpahi kerahmatan Ilahi. Tidak pernah tertinggal walau satu hari untuk mendoakan kerahmatan buat bonda dan arwah ayahanda. Begitulah yang diajar kepada kita agar sentiasa mendoakan kesejahteraan mereka.

Insya-Allah hujung minggu depan tiba giliran saya pula membawa bonda tinggal bersama-sama keluarga saya. Begitulah rutin kini, bonda akan bergilir-gilir berada di rumah adik-beradik kami seramai empat orang yang  kebetulan sama-sama merantau di bumi Selangor. Adik lelaki nombor lima pula bekerja di Pontian, Johor. Adik bongsu masih mengikuti pengajian kejuruteraan di Universiti Kebangsaan Malaysia.

Alhamdulillah dengan didikan arwah ayahanda Wan Yusoff dan bonda, kami enam adik-beradik berjaya sampai ke menara gading. Syukur di atas nikmat rezeki Allah SWT ke atas keluarga kami. Walaupun saya agak terlewat berbanding empat adik yang lain, akhirnya tercapai juga.

Scott Imulsion

Salah satu perkara rutin yang saya dipaksa lakukan pada setiap pagi sebelum ke sekolah dahulu ialah minum Scott Ilmulsion. Kalau dahulu ia tiada perisa oren sebagaimana sekarang. Memang saya kena tutup hidung setiap kali minum minyak ikan ini. Tapi itulah, kata bonda ia baik untuk kesihatan. 

Terima kasih banyak-banyak Ma di atas pengorbanan tiada henti-henti untuk membesarkan saya dan lima adik yang lain.

Saya bercita-cita untuk bersama-sama bonda tercinta ke Tanah Suci. walaupun Ma pernah mengerjakan ibadah haji. Insya-Allah ia terlaksana. Mohon pada Ilahi agar hasrat ini diperkenankan-Nya. Semoga ilham terus mencurah-curah untuk dizahirkan ke atas kertas putih.

Terima kasih Ma. Moga terus dirahmati Allah SWT.

0 Komentar: