MISI BESAR JPMPP 1

Posted: Saturday, June 16, 2012 by WZWY in Labels:
0

SYUKUR ALHAMDULILLAH. Hanya itu yang mampu saya ungkapkan apabila penjualan buku SUAMI YANG TERUJI sejak 15 Jun -16 Jun 2012 mendapat sambutan baik daripada ahli kariah Surau Al-Ikhwan, Taman Sandaran Permai, Surau Sunway Alam Suria dan Surau Cahaya SPK. Sasaran awal Jawatankuasa Pembinaan Masjid Puncak Perdana (JPMPP) ialah mengadakan jualan di surau-surau sekitar Seksyen U10, Shah Alam.

LOKASI 1 ( SURAU AL-IKHWAN ) : 15 Jun 2012 ( Usai solat Jumaat )

Sebelum khatib naik mimbar, pihak surau sudah menguar-uar tentang penjualan buku ini selepas solat Jumaat. Saya juga sudah siap dengan 'bunting' tentang promosi jualan buku SUAMI YANG TERUJI bagi mengisi tabung pembinaan Masjid Puncak Perdana. Pihak JPMPP sebelum ini sudah pun membeli 100 buah buku SUAMI YANG TERUJI  untuk tujuan kutipan sumbangan ini. Tugas saya pula selaku penulis dan setiausaha memastikan perancangan jawatankuasa berjalan lancar. Alhamdulillah, sebanyak 15 buah buku SUAMI YANG TERUJI sudah berpindah tangan ke pembaca baharu.

LOKASI 2 : SURAU SUNWAY ALAM SURIA : 16 Jun 2012 ( 7.00 pagi )

Di sini merupakan lokasi kedua sesi jualan amal JPMPP. Selepas selesai kuliah Subuh yang disampaikan oleh Ustaz Jaafarudin, saya dan Tuan Haji Aziz mula mengadakan jualan dan 18 buah buku SUAMI YANG TERUJI menemui pembaca baharu. 

LOKASI 3 : SURAU CAHAYA SPK : 16 Jun 2012 ( 12.00 tengah hari )

Lebih kurang pukul 9.40 pagi saya tiba di Surau Cahaya SPK. Penduduk sekitar telah dijemput untuk menghadiri Forum Israk Mikraj yang julung-julung kali diadakan di surau ini. Ustaz Amir Hezam selaku moderator dan ditemani dua ahli panel yang tidak asing lagi iaitu Ustaz Fauzi Mustafa dan Ustaz Hazlin Bahrin. Lebih kurang dua jam forum ini berlangsung dan tepat pukul 12.15 tengah hari saya dan Tuan Haji Aziz membuka kaunter jualan. Sebanyak 28 buah buku SUAMI YANG TERUJI telah berpindah tangan. Syukur ke hadarat Ilahi kerana beberapa individu yang menyumbang lebih dari harga ditawarkan.

Setakat ini sumbangan yang kami terima dengan menawarkan perkongsian ilmu buku SUAMI YANG TERUJI ini sudah masuk angka 65 buah termasuk 4 buah buku yang dijual sebelum ini semasa mesyuarat jawatankuasa.

Jazakallahu khairan di atas sumbangan para dermawan.

Misi ini akan diteruskan lagi pada minggu hadapan. Surau Al-Ikhwan akan menjadi lokasi wajib selepas solat Jumaat. Insya-Allah. Selepas ini kami merancang untuk singgah di masjid atau surau di kawasan berdekatan seperti di Kg.Budiman, Subang Permai, TTDI Jaya, Kg. Melayu Subang, dan lain-lain.

Minta saudara-saudara doakan usaha kami dipermudahkan-Nya. Amin.

* JIKA TUAN BERMINAT UNTUK MENJADI SALAH SEORANG PENYUMBANG DAN BERKONGSI DENGAN AHLI KARIAH DI TEMPAT TUAN SEMASA APA-APA PROGRAM DI SURAU, BOLEH HUBUNGI SAYA DI TALIAN 019-2989457 atau TN. HJ AZIZ (019-2626029).
* LOKASI SEKITAR LEMBAH KLANG.

0 Komentar: